16 augustus 2015: Van Colchester naar Keurboomstrand

16 augustus 2015 - Keurboomstrand, Zuid-Afrika

Vandaag wilden we op tijd weg uit ons huisje vlakbij Addo om zo vroeg mogelijk bij ons appartement aan het Keurboomstrand te zijn, want dit appartement ligt pal aan het strand en de kinderen wilden nog graag zwemmen in de zee. We zaten dan ook al om 08.30 uur aan opnieuw een erg goed ontbijt en reden rond 09.30 uur weg in Colchester. Via de N2 zijn we via Port Elizabeth en door Tsitsikamma National Park naar Keurboomstrand gereden, waar we al om 12.15 uur aankwamen. Onze kamer zou pas rond 13.00 uur gereed zijn en daarom zijn we eerst koffie gaan drinken met zeezicht op het terras van 'Enrico', het Italiaanse restaurant onder ons appartement.
Natalya en Yannick waren niet te houden toen ze zagen dat je via een houten trap van dit terras bij de zee kon komen en even later waren hun schoenen uit en hun broekspijpen omhoog en liepen ze pootje te baden in de zee.

Rond 13.00 uur zijn we terug naar boven gegaan en ons appartement was inderdaad gereed, zodat we onze spullen kwijt konden. Bij het appartement lagen echter te veel rotsblokken in de zee om hier veilig te kunnen zwemmen, daarom besloten we om naar een ander strandje een kilometer of twee verderop te rijden. Daar waren wij niet de enigen op het strand, ondanks het zeer matige weer (zwaar bewolkt en 15 graden), want er zaten ook nog twee mensen in zelf meegebrachte strandstoelen op dit strand. De kinderen hadden hun zwemkleding in het appartement al aan gedaan en lagen dus al snel in de golfen, samen met de nieuwe X-cam van Yannick. Het zeewater was echter lang niet zo warm als in St. Lucia, dus na ruim een kwartier waren de kinderen er al weer uit en vlak daarna zijn we weer terug gegaan naar het appartement, zodat de zwemkleding nog een beetje kon drogen op de kamer.

De rest van de middag hebben we gelezen, filmpjes gekeken en de zakelijke mail weggewerkt  of spelletjes op de smartphone gespeeld, terwijl het buiten steeds bewolkter werd en het rond 16.30 uur zelfs zachtjes begon te regenen! De eerste regen van onze vakantie, maar gelukkig zaten we droog op ons eigen terras met zeezicht, zodat we pas naar binnen zijn gegaan toen het donker werd. We hadden allemaal honger, zodat we al om 18.30 uur bij Enrico in het restaurant zaten. Hier hebben we echt heerlijke pasta en pizza gegeten (veel beter dan de avond daarvoor) en als toetje nog tiramisu, groot genoeg voor Tanja en mij samen. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het appartement, waar we ieder nog ons eigen ding zijn gaan doen. Rond 22.30 uur zijn we met z'n allen tegelijk gaan slapen, want we sliepen hier in 1 grote ruimte bij elkaar.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade